Serviciul poștal al Spaniei a provocat critici pe scară largă în această săptămână, după introducerea ștampilelor cu tonuri de piele – cele mai deschise la culoare fiind cele mai valoroase – și promovarea lor ca parte a unei campanii anti-rasiste.
„Cu cât timbrul este mai întunecată, cu atât va avea mai puțină valoare”, a declarat compania de stat, numită Correos, într-un comunicat de presă care anunța lansarea. „Prin urmare, atunci când efectuați o expediere, va fi necesar să utilizați mai multe timbre negre decât cele albe. În acest fel, fiecare scrisoare și fiecare expediere vor deveni o reflectare a inegalității create de rasism. ”
Un timbru de culoare neagra, valorează 70 de cenți în magazinul online al companiei, în timp ce o ștampilă în cea mai deschisă culoare a pielii costă 1,60 euro.
Criticii spun că, campania reflectă surditatea tonului și lipsa diversității în marile companii spaniole.
La lansarea timbrelor, Correos a colaborat cu SOS Racismo, o federație a organizațiilor neguvernamentale spaniole anti-rasism și cu activistul și rapperul spaniol El Chojín.
Într-o declarație, SOS Racismo a declarat că intenția campaniei era „de a face vizibilă această realitate (a discriminării rasiale)”.
SOS Racismo se referea luna aceasta la scene dramatice din enclava spaniolă Ceuta, care implicau mii de migranți care încercau cu disperare să ajungă pe teritoriul Uniunii Europene din vecinul Maroc.
Serviciul poștal nu a răspuns imediat la o cerere de comentarii cu privire la criticile campaniei sale.
În comunicatul de știri care însoțește introducerea timbrelor, se spunea că acestea sunt programate să coincidă cu comemorarea Lunii europene a diversității și cu prima aniversare a morții lui George Floyd, de marți.
Sursa washingtonpost.com